تا به حال به این فکر کرده اید که به عنوان یک کسب و کار چطور می توانید حضور پررنگی در فضای مجازی داشته باشید؟
1- سعی کنید برای یکی از مشکلات مهم مردم راه حلی ارائه دهید.
امروزه مباحث پرطرف دار در دنیای مجازی معمولا مربوط به موضوعات زیر است. برای اینکه مردم شما را به عنوان یک کسب وکار، جدی بگیرند، باید بتوانید یک مشکل بزرگ در زندگی مخاطبان خود را حل کنید یا دراین زمینه ها خدماتی را ارائه دهید:
• تناسب اندام
• سلامتی
• کسب و کار
• پول
قبل از هر کاری، ابتدا مشکل یا نیازی را شناسایی کنید که قادر به برطرف کردن آن هستید.
2. به جای فروش آموزش دهید.
هیچ کس نمی خواهد وبلاگی را که سرتاسرآن کلا با زمینه های تبلیغاتی و فروش پر شده است بخواند.شما زمانی می توانید قابل اعتماد باشید که مخاطب حس دوستانه و منصفانه ای را از جانب شما دریافت کند.
شما به عنوان مدیر بازاریابی یک کسب و کار، نباید مرتبا محتوای تبلیغاتی یا فروش را برای مخاطبان ارسال کنید. درعوض، راهنماهای عمیق، آموزشها، اخبار یا سایر مطالب آموزشی را که برای کمک به مخاطبان شما طراحی شده اند، ارسال کنید.
3.ارتباط، ارتباط، ارتباط
اگر برای محتوای خود مخاطب نداشته باشید نمی توانید تاثیرگذار باشید، به همین خاطر، تعامل یک امر ضروری برای حضور پررنگ در فضای مجازی است. هدف شما باید این باشد که پیام خود را تا آنجا که ممکن است به دیگران انتقال دهید. اگر کسی به پست شما پاسخ دهد، عکس العمل نشان دهید. در پست های خود سوال و نظر سنجی را فراموش نکنید. هرچه اشتیاق و علاقه بیشتری به خرج دهید، تعامل و ارتباط بیشتری ایجاد خواهید کرد.