نکاتی در مورد بررسی رفتار مشتری دیجیتال
نکاتی در مورد بررسی رفتار مشتری دیجیتال
رفتار مشتری دیجیتال، به هر کاری که شخص بصورت آنلاین انجام می دهد اطلاق می شود. با چه دستگاهی به اینترنت متصل میشود، از چه سایت هایی بازدید می کنند، تبلیغاتی که با آنها رو به رو می شود، صفحاتی که چک می کند و یا اینکه چه زمانی از سایت خارج می شود.
چرا باید به آن اهمیت دهید؟
انسان ها اکنون موجوداتی دیجیتالی هستند و روش های سنتی تحقیقات بازار درتشخیص رفتارهای مشتری منسوخ شده اند. قبلا شما به راحتی می توانستید متوجه شوید مشتری ها چه چیزی را خریده اند یا چه زمان هایی بیشتر به خرید میپردازند. اما اخیرا با توجه به اینکه افراد اغلب به خرید آنلاین می پردازند ما باید بتوانیم رفتارهای آنلاین آنها را ردیابی کنیم.
از رایج ترین روش های ردیابی مشتری ها از طریق کوکی ها است. کوکی ها به شما این امکان را میدهند که داده های وب سایت ها، کمپین های دیجیتال، کاربران وغیره را جمع آوری کنید. بنابراین می توانید نوع محتوای مورد توجه مخاطبان خود را بشناسید. به این صورت بینش درستی از این که ممکن است آنها در چه گروه های بزرگتری عضو باشند و چقدر احتمال دارد آنها را با محتوای فعلی خود جذب کنید، به دست می آورید.
با توجه به اینکه مردم هر روز به صورت فعال یا منفعلانه به دنیای آنلاین متصل می شوند، جای تعجب نیست که برخی افراد، آینده بازاریابی را تا حد زیادی وابسته به رفتار مشتری می دانند.