دلایل اصلی شکست سازمان ها در تلاش برای تحول دیجیتال
تحول دیجیتال، یکپارچه سازی فناوری دیجیتال در تمام زمینههای کسب و کار است و به طور ریشهای بر تغییر نحوه انجام عملیات تمرکز دارد. در ادامه به مهم ترین نقاط خروج سازمان ها از سفر تحول دیجیتال می پردازیم:
عدم حمایت کافی از سمت مدیرعامل
فقدان یک استراتژی روشن ، اغلب به عنوان یک مانع اصلی دردستیابی به تحول دیجیتال است ودر این مورد، معمولا مدیران مقصر هستند.
شوک فرهنگی
دید بسته برخی کارمندان و مقاومت آنها در مقابل تغییر،که باعث می شود سازمان فاقد یک چشم انداز مشترک برای تحقق تحول دیجیتال باشند،آن را با شکست مواجه می کند.
تله فناوری
مشکل دیگر، عدم توانایی در مشخص کردن مسیر فناوری است که هدف سازمان را براساس اهداف تجاری تعیین می کند. سازمان ها معمولا به سختی با فناوری های تازه روی کار آمده، کنار می آیند وفقط با ایجاد تعادل مناسب می توان ازافتادن در دام فناوری جلوگیری کرد.
کند پیش رفتن
طبق آمار، شرکت ها حدود دو تا سه سال طول می کشد تا حداقل نیمی از سرمایه گذاری های تحول دیجیتال خود را به ثمر برسانند. این موضوع، باعث پیچیده شدن مشکلات بین رقبا و مقامات فعلی می شود.
عدم مهارت
تحول دیجیتال به مهارت های تازه و پیشرفته نیاز دارد. شرکت هایی که بدون مهارت کافی سفر تحول دیجیتال را آغاز کرده اند، معمولا با شکست رو به رو شده اند. تنها تلاش های هوشمندانه، محتاطانه و مداوم می تواند شرکت را در برنامه تحول دیجیتال نجات دهد.